Handelsbankens privatkunder er mest tilfredse

Foto: René Lind Gammelmark

Den årlige uafhængige kundeundersøgelse af banksektoren (EPSI 2018):

For syvende år i træk er Handelsbankens privatkunder de mest tilfredse ifølge den
årlige uafhængige kundetilfredshedsundersøgelse af banksektoren.

Handelsbanken har gennem mange år haft en meget høj og stabil kundetilfredshed blandt
både privatkunder og erhvervskunder. I årets netop offentliggjorte undersøgelse fra EPSI har
Handelsbanken en meget klar førsteplads på privatkunders kundetilfredshed:
– Tilfredse og loyale kunder er helt afgørende for os. Derfor er det en stor anerkendelse, at vi
år efter år har bevaret vores unikke position. Den høje kundetilfredshed er et signal om, at
kunderne kvitterer for og sætter pris på vores lokale beslutningskraft tæt på kunderne, siger
Thomas Lindal Pedersen, direktør i Handelsbanken Grindsted.

Handelsbanken møder kunderne lokalt med storbankens styrker i ryggen – uanset om kunden
vælger det personlige møde eller betjener sig selv via vores digitale løsninger. Den nære,
lokale relation til kunderne er et helt centralt element i Handelsbanken. Relationen bygger på
lokal indsigt, tid til rådgivning og skræddersyede løsninger, som passer til den enkelte kunde:
– Bæredygtighed betyder meget for os som bank og for vores kunder. Det er et centralt
element i vores decentrale model, hvor vi tager ansvar for at udvikle os i tæt dialog og samspil
med lokalområdet. Vi tager fx ud på skoler og lærer de unge om hverdagsøkonomi. Desuden
tænker vi bæredygtighed og miljørigtighed ind i vores løsninger og i hverdagen. Målingen og
kundernes tillid inspirerer os til at gøre os endnu mere umage, siger Thomas.

Årets EPSI-måling viser, at Handelsbanken får en meget klar førsteplads blandt
privatkunderne, mens et tæt løb i toppen af feltet placerer banken som den tredjebedst
placerede navngivne bank blandt erhvervskunderne.

For mere information om EPSIs undersøgelse: http://www.epsidenmark.org/report/banksektoren-2018/