Børns LEGO® kreationer blev under nedlukningen forvandlet til 4 meter høj globus

PR-Foto: LEGO

Kæmpe LEGO® model viser inspirationen og kreativiteten hos 430 børn, som vil genopbygge verden

Nedlukninger på grund af COVID-19-pandemien satte verden på pause, men stoppede ikke børn i at være kreative. For at hylde børns fantasi og unikke opfindsomhed præsenterer LEGO Koncernen i dag en 4 meter stor globus.  

Globussen, som er udstillet i LEGO House i Billund, har taget mere end 2.700 timer og flere end 350.000 LEGO® klodser og elementer at bygge. Globussen er opbygget af LEGO byggeprojekter fra hele verden og er et symbol på håb og positivitet. Børn bruger deres fantasi til at skabe mening i verden, og nu giver LEGO Koncernen alle mulighed for at se verden gennem børnenes øjne.

Børnenes byggeprojekter er udstillet i fem forskellige kategorier – natur, transportmidler, fantasiskabninger, objekter og steder. Her er nogle eksempler:  

  • Farming Hope – En bæredygtig gård med et vandløb og en ”regnbue af positivitet”  
  • Mobile Corn Man – Har du brug for vitaminer? Denne mobile kolonihave leverer majs og gulerødder til børn  
  • Magical Owlicorn – en mystisk skabning med et blåt horn og magiske evner 
  • Dream Hospital Treehouse – et hospital i en trætop, der bringer glæde til indlagte børn og blandt andet har en indbygget doughnut-bar  

Det er stadig muligt at blive en del af projektet. Familier verden over kan bidrage med deres egne LEGO kreationer på den digitale udgave af globussen på LEGO.com/rebuild-the-world. Her kan man også udforske historierne bag nogle af kreationerne og få indsigt i børnenes kreative proces.

Ny forskning fra LEGO Koncernen viser, at børn ønsker sig mere tid til at lege med familien(1), og at forældre ser leg som en vigtig del af at holde hele familien underholdt under COVID-19-pandemien(2). 94 procent af forældre verden over mener desuden at leg hjælper med at udvikle kreative færdigheder(3), og mange forældre ser det at være ukuelig og modstandsdygtig som en af de vigtigste færdigheder for børns trivsel og succes i fremtiden(4).

”’LEGO System i Leg’ er den ultimative platform for børn til at udtrykke sig gennem leg og udforske deres grænseløse kreativitet ved at bygge, skille ad og bygge igen. Vi er glade for, at LEGO leg havde en positiv indvirkning på børns kreativitet og familiers trivsel i år, og vi håber, at resten af verden bliver lige så inspireret af det de har bygget under nedlukningen, som vi er,” siger Julia Goldin, Chief Marketing Officer, EVP, i LEGO Koncernen.

Libor Udržal, LEGO Model Specialist, som var involveret i arbejdet med globussen udtaler: ”For mig har projektet virkelig understreget magien i LEGO leg. Det har været inspirerende at genskabe børns kreationer og høre om tankerne og ideerne bag alle værkerne. Jeg har bygget LEGO modeller i 20 år, men børnene har alligevel lært mig nye måder at bygge på – der er ingen grænser for deres kreativitet!”

Globussen kan ses i LEGO House fra den 6. oktober til den 6. november skriver LEGO i en pressemeddelelse.

Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website.
Hvis du vælger ikke at aktivere cookies, fungerer siden ikke optimalt, angiv dit valg til højre.

Cookie indstillinger

Nedenfor kan du vælge hvilke typer cookies du vil tillade fra hjemmesiden, klik på "Gem cookie indstillinger" for at angive dit valg.

Funktions cookiesSiden benytter funktions cookies, disse er nødvendige for at siden fungerer.

Analytiske cookiesSiden benytter analytiske cookies, således at vi kan analysere besøg, og optimere hjemmesiden.

Social mediaSiden benytter ikke social media cookies.

ReklameSiden benytter ikke reklame relaterede cookies.

AndreSiden benytter 3 part cookies, bla. til funktionalitet af siden, der bliver ikke gemt personlige informationer.