Nu kan Grindsteds beboere hente overskydende drikkevarer hos Q8 på Jorden Rundt

PR-Foto

Royal Unibrew er brændt inde med overskydende drikkevarer fra deres produktion. Derfor er de gået sammen med Q8 og Too Good To Go om at reducere spildet via Too Good To Go-appen til fordelagtige priser. Drikkevarerne kan hentes den 8. oktober hos Q8 på Jorden Rundt 2.

 

Nu er det muligt at få slukket tørsten og samtidig gøre et godt køb, der både gavner pengepungen og medvirker til at reducere spild. Drikkevarevirksomheden Royal Unibrew er nemlig brændt inde med store mængder energidrikke, sodavand og øl, der har overskredet bedst før-datoen og derfor ikke længere kan afsættes til supermarkeder og restauranter. Derfor ruller Royal Unibrews lastbiler den 8. oktober forbi Q8 på Jorden Rundt 2, hvor man kan afhente de forudbestilte drikkevarer.

Royal Unibrew har været nytænkende og indgået et samarbejde med Q8 og madspildsappen Too Good To Go i håbet om at få afsat de overskydende produkter og reducere spild:

”Samarbejdet med Too Good To Go og Q8 er en oplagt mulighed for os til at få afsat en stor mængde datovarer, som vi alternativt må kassere. Indsatsen er perfekt i tråd med vores bæredygtighedsstrategi og vores ambition om at reducere vores ressourceforbrug. Vi glæder os over, at vi gennem samarbejdet kan reducere spild og samtidig glæde forbrugere øst og vest for Storebælt,” fortæller Direktør for Royal Unibrew Danmark, Kasper Ryttersgaard Jacobsen.

Samarbejdet mellem de tre parter er blevet til, fordi både Royal Unibrew og Q8 er partnere hos Too Good To Go. Q8 har servicestationer over hele landet, og på den måde giver samarbejdet endnu flere danskere muligheden for at få glæde af drikkevarerne:

”Dette samarbejde tager kampen mod madspild til et nyt niveau, fordi vi sammen som strategiske partnere og i leverandørsamarbejdet kan nå længere ud, end hver enkelt enhed kan alene. Vi er glade for at bidrage med vores nationale netværk, da det er et vigtigt mål i vores bæredygtighedsarbejde at sikre mindre madspild. Vi ser masser af muligheder for at lave flere projekter som dette, så vi i højere grad kan samarbejde om at bekæmpe madspild i hele Danmark”, siger Helle Dahlgren Skov, Retail-direktør hos Q8.

Drikkevarerne fejler ingenting, men har overskredet bedst før-datoen. Dette er dog kun en vejledende dato, hvilket betyder, at de sagtens kan drikkes efterfølgende. Af denne årsag sælges drikkevarerne til en fordelagtig pris i Too Good To Go-appen, og det er dermed en oplagt lejlighed til at sikre sig billige drikkevarer, som kan nydes til hverdag og fest.

Heidi Boye, landechef for Too Good To Go, er glad for at kunne forbinde parterne i indsatsen for at undgå madspild:

“Vi er glade for at kunne bidrage til at få afsat de overskydende drikkevarer. Vi har stor respekt for Royal Unibrews indsats for at undgå spild, og vi er glade for at kunne bringe to gode partnere sammen om den gode sag. Ingen kan bekæmpe madspild alene, og vi tror på, at partnerskaber er afgørende for at komme problemet til livs. Samarbejdet mellem Royal Unibrew, Q8 og Too Good To Go er et godt eksempel på det.”

Det er muligt at reservere drikkevarerne i Too Good To Go-appen fra den 2. til 5. oktober kl. 12. Udvalget af drikkevarer byder på CULT Cookie Dreamer (sukkerfri), Faxe Kondi Lakrids (sukkerfri), Albani Special IPA 4,5%, Affiligem Blonde 6,7% og Affilegem Dubbel 6,8%. Drikkevarerne skal afhentes lørdag den 8. oktober mellem kl 8-14 hos Q8 på Jorden Rundt 2 skriver Too Good To Go i en pressemeddelelse.

Om Too Good To Go
Madspildsappen Too Good To Go blev lanceret i Danmark i 2016, og de nu over 64 mio. brugere har siden da reddet mere end 164 millioner lykkeposer med overskudsvarer, hvilket svarer til over 411.000 tons sparet CO2e. Too Good To Go har dermed gjort en væsentlig forskel i kampen mod madspild i de 17 lande, hvor appen er aktiv. I appen kan man redde lykkeposer/bokse med overskudsmad fra bl.a. bagerier, supermarkeder, restauranter, kantiner og producenter.

 

Too Good To Go har sideløbende iværksat en række oplysningstiltag for at fremme viden om madspild – bl.a. datomærkningskampagner og en række uddannelsestiltag.