På Kundeportalen hos GEV får du nu mulighed for at tilmelde forskellige forbrugsalarmer på vand, varme og el. Målet er at hjælpe med at spare på energien og gøre opmærksom på mulige problemer.
Gratis service – Vi fortæller dig når noget forandres
Det har været undervejs gennem et stykke tid, men timingen kunne nok ikke være bedre. Energipriser på himmelflugt og et stort fokus på energiforbrug og vaner har sat forsyning på dagsordenen som aldrig før. Også hos GEV, som nu tilbyder en ny service til deres andelshavere.
”Det er en gratis service, som du tilmelder dig på vores Kundeportal. Her vælger du dine ønskede forbrugsalarmer, som du vil modtage alarm på fremover. Vi sender en mail til dig når der sker noget, der påkalder en alarm.” udtaler GEVs IT- og Innovationschef, Lennard Larsen, der har arbejdet på alarmløsningen gennem et stykke tid.
Der er 9 forskellige alarmer som kan tilsluttes. Det kan fx være ved konstant vandforbrug over det seneste døgn, en markant stigning på elforbruget eller afkøling på fjernvarmen ikke er god nok.
GEV sætter rammerne for alarmerne – men du bestemmer selv
”Vi har sat nogle parametre op for, hvornår en alarm er relevant. De kan ændres af den enkelte bruger på Kundeportalen, men det er vigtigt at gøre opmærksom på, at de indstillinger vi anbefaler, bygger på historiske data. Hvis du ændrer dem, så kan det have uhensigtsmæssige konsekvenser, så det er på eget ansvar”, fortæller Lennard Larsen og fortsætter:
”Det er en service vi tilbyder, men ikke en garanti. Med data forsøger vi at sikre præcise meldinger, men en fejl på en måler kan fx medføre at data registreres forkert. Derfor mener vi også, at de rammer vi har sat op i Kundeportalen er fornuftige og vil hjælpe vores andelshavere med at spare på energien.”
Du skal selv aktivere servicen
På GEVs Kundeportal, som du finder via GEV.dk kan du logge ind med oplysninger på din regning, hvis ikke du har været logget ind før. Når du kommer ind, beder GEV dig om at aflevere din e-mailadresse, som du derefter får alarmerne på. Men du skal selv tilvælge alarmerne hver især. Det er nemlig ikke sikkert at alle typer alarmer er relevante for dig.
”For at vi kan aflæse data digitalt og give dig en alarm, kræver det at du har en fjernaflæst måler, samt at du får dine regninger fra GEV”, siger Brian Svendsen, dataanalytiker hos GEV.
Da GEV også er serviceselskab for flere andre selskaber, så er der mulighed for, at de kan benytte forbrugsalarmerne, men det afhænger af det individuelle kundeforhold. GEV beder om, at kunder der er i tvivl, kontakter kundeservice, som vil kunne give svar på netop det spørgsmål.
Du fanger bedst GEVs kundeservice på 75 32 11 66 eller via [email protected]. Dine kunde- og loginoplysninger til Kundeportalen finder du i øverste højre hjørne af din regning skriver GEV i en pressemeddelelse.