Billund-butik får pris for at lege på nettet

: Lene Haun (th) sammen med to af sine ansatte i Billund, Frederik Mortensen og Gabriella Berg. Foto: Marianne Thorø

Af Marianne Thorø

De har en helt særlig kontakt til deres kunder i Legekæden i Billund – både fysisk i butikken og på de sociale medier.

Det har folkene i legetøjskædens ledelse også fundet ud af – og har nu kvitteret med en pris til indehaverne af Bog & Idé/Legekæden i Billund og Grindsted, Lene Haun og Brian Hansen.

De to blev nemlig præmieret med Fighter-prisen, da der i går var prisuddeling i legetøjsbutikskæden. Fordi der er mange besøgende i butikken i Billund og indtjeningen går den rigtige vej på trods af butikkens placering i en mellemstor by som Billund.

– Strategisk velplaceret ved siden af LEGO House og LEGOLAND. På trods af de “klodsede” konkurrenter formår butikken at have flot vækst på LEGO-salg – endda over kædens gennemsnit, lød det blandt andet i prisbegrundelsen.

Og dommerpanelet har som nævnt tidligere også noteret sig den megen aktivitet på de sociale medier, som også er årsagen til at Legekædens Fighter-pris 2024 er havnet på hjørnet af  Gammelbro/Butikstorvet:

– Butikken tiltrækker mange kunder gennem deres arbejde med de sociale medier, hvor de er nogle af de mest aktive på tværs af kæden. Hele personaleteamet stiller regelmæssigt op foran kameraet og fortæller om både fantastiske tilbud, aktiviteter, liveshoppings, gimmicks, kendisbesøg, konkurrencer, markedsdag og meget mere – på både Facebook, Instagram og TIK-TOK. Og det virker, for butikken vækster i kundestrøm. Hele teamet er store legebørn, og det smitter af på kunderne, som bliver mødt af en butik, der i den grad viser at “her starter legen”, lyder det i begrundelsen.