Hold øje med postkassen : Ny regning for affald på vej til boligejere i Billund Kommune

PR-Foto: Billund Vand & Energi

Hold øje med postkassen: Ny regning for affald på vej til boligejere 

I juli modtager alle boligejere i Billund Kommune for første gang en særskilt regning for affaldshåndtering.

Hidtil har udgifterne til affald været en del af ejendomsskatten eller ejendomsbidraget, men det ændrer sig nu, efter at ansvaret for affaldsområdet ved årsskiftet blev overdraget fra Billund Kommune til Billund Vand & Energi.

Regningen dækker affaldshåndtering for første halvår af 2025 og skal betales senest den 15. august.

Mulighed for tilmelding til betalingsservice

I begyndelsen af juli modtager boligejerne et brev med information og oplysninger, der gør det muligt at tilmelde regningen til betalingsservice. Ønsker man at benytte denne mulighed allerede fra første regning, skal tilmeldingen ske senest den 13. juli.

Hvis man ikke tilmelder sig betalingsservice, vil man i stedet få tilsendt en fysisk regning med posten i midten af juli.

 

Næste regning i januar

Næste gang der udsendes regning for affald, bliver i januar 2026, hvor der opkræves betaling for anden halvdel af 2025.

 

Har du brug for hjælp?

Har man spørgsmål til betaling eller brug for hjælp til at tilmelde sig betalingsservice, kan man kontakte GEV’s kundeservice på telefon 75 32 11 66. Det er nemlig GEV, der udsender regningen på vegne af Billund Vand & Energi.

Spørgsmål om affaldsbeholdere eller affald generelt kan rettes til affaldsteamet hos Billund Vand & Energi på e-mail [email protected] eller telefon 76 50 27 00.