Grindsted får en helt ny Netto butik

Foto: René Lind Gammelmark

Netto der er ejet af Salling Group har sendt en pressemeddelelse ud, hvori de skriver at kæden i løbet af 2019 vil åbne op imod 70 butikker med en ny indretning, nye farver og et særligt fokus på frugt, grønt og nemme måltider som kerneelementer. Ifølge kæden efterspørger de danske forbrugere nemlig både det sunde og det nemme.

Sådan så det ud da NETTO på Kongelundsvejen blev åbnet. Foto: Ulrik M. Eriksen

I løbet af foråret og sommeren åbner Netto en lang række butikker rundt om i landet, og nu er kæden klar til at sætte by på de første ti. Planen er en del af Nettos storoffensiv, som omfatter 70 butikker fordelt mellem åbninger på helt nye adresser, flytninger af eksisterende butikker samt udvidelse og ombygning til det nye koncept.

Butikkerne åbner med Nettos nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen. De vil adskille sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel er gjort meget mere indbydende. Derudover vil butikkerne opleves anderledes, da også musik og Netto-medarbejdernes tøj er opdateret.

De kommende butiksåbninger markerer kun begyndelsen:
– Vi sætter fuld fart på og investerer en milliard i vores nye butikker. Kernen i vores nye koncept vil dog stadig være det, vores kunder kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Det nye er, at vi kombinerer de lave priser med en lækkerhed, som hidtil ikke har været forbundet med discountbutikker, fortæller Brian Seemann Broe, der er landedirektør for Netto Danmark.

Det bliver nemmere at finde varerne i Netto
I de nye Nettoer vil kunderne også opleve en indretning, som gør det er nemmere at finde rundt i butikkerne. Der vil fortsat være spændende spotvarer, men de har fået lidt mindre plads, og det har givet mere plads til frugt- og grønt-afdelingen, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, da sundhed og let tilgængelighed er to vigtige områder for forbrugerne.

– Oplevelsen skal være ”Wow, er det her en discountbutik?” uden at vi ændrer på vores grundlæggende idé. Vi skaber fremtidens discountbutik med afsæt i en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed. Vi har lyttet til vores kunder og indretter nu i endnu højere grad butikkerne efter deres efterspørgsel. Det betyder mere markante frugt- og grøntafdelinger, større udvalg af convenience-varer, som er sunde, og så skal det være nemt at finde rundt i butikken, uanset hvad man leder efter, uddyber Brian Seemann Broe.

Sådan så det ud ved Åbning af NETTO på Kongelundsvejen. Foto: Ulrik M. Eriksen

Nettos første nye butikker er starten på en række af i alt 70 butikker, som Netto enten bygger, flytter eller renoverer i 2019. Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles til det nye koncept.

Her åbner de første, nye Netto-butikker i 2019
•Odense (ny butik)
•Sæby (ny butik)
•Vrå (ny butik)
•København C (ny butik)
•Tåsinge (ny butik)
•Aalborg (ny butik)
•Grindsted (flytning af eksisterende butik)
•Sakskøbing (flytning af eksisterende butik)
•Fjerritslev (flytning af eksisterende butik)
•Dianalund (udvidelse af eksisterende butik)

Hvornår Netto åbner i nye lokaler, og hvor det bliver kan Mai Bakmand fra Salling Group ikke sige noget om på nuværende tidspunkt.